دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از تشکیل موکب‌های اربعین حسینی توسط اتحادیه در مرزهای کشور خبر داد.

مواکب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مرزهای کشور برپا می‌شود

اسماعیل جانعلی‌پور، ظهر امروز و در نشست مطبوعاتی  به تشریح برنامه اتحادیه انجمن های  اسلامی در زمینه اربعین حسینی  پرداخت و با اشاره به این که  امیدوار است برگزاری این جلسات بستری برای تبیین شبکه انجمن اسلامی دانش‌آموزان باشد، گفت:این انجمن به دنبال اجرای رویدادهای صرف نیست بلکه این رویدادها نوعی طراحی ویژه دارد که پرداختن به مضمون و محتوای آن‌ها قابل توجه است.

وی  با اشاره به این که مراسم اربعین حسینی، یک بستر بسیار بزرگ تربیتی برای کشور است که باید از آن بهره‌گیری کرد، افزود:  یکی از اتفاقات مبارکی که طی سال‌های گذشته رخ داده، اصل پیاده‌روی است که جوانان و نوجوانان کشور بهره‌گیری فراوانی از آن دارند.

وی با بیان این که  اتحادیه دانش‌آموزان در مرزهای کشور مواکبی تدارک دیده تا در آنها فعالیت‌های ویژه دانش‌آموزان انجام شود، اضافه کرد: برخی استان‌ها نیز تدارک اردو کرده و کاروان‌هایی برای اربعین حسینی راه‌اندازی کرده‌اند. مجموعه هیئت‌های انصارالمهدی(عج) نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای دانش‌آموزانی که موفق به سفر نمی‌شود، خواهد داشت.

جانعلی‌پور در پاسخ به این که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  چه تمهیداتی اندیشیده تا در کاروان های اعزامی به کربلا دچار بیماری سرخک نشوند؟ گفت: اردوهای دانش‌آموزان در ایام اربعین ضوابط بهداشتی و فنی خود را دارد و حتما دانش‌آموزان نیز در اردوهای مختلف این قاعده را رعایت خواهند کرد. در این کاروان‌ها تمامی اصول بهداشتی رعایت شده است.

وی با بیان این که مسئولان انجمن حتما در تابستان تحت آموزش خواهند بود تا در مهرماه مسئول انجمن مدارس باشند، افزود: لذا عمده برنامه اتحادیه در تابستان بر روی تشکیلات معرفتی با محوریت اردوهای طلایه‌داران و پیاده‌روی اربعین حسینی متمرکز شده است. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: برپایی اردوهای طلایه‌داران یکی از راهبردهای اصلی و مشخص در حوزه تربیتی است. این اردوها شامل بسته جامعی از فعالیت‌ها خواهد بود، لذا اردو راهبردی اصلی برای تشکیلات اتحادیه برای فعالیت‌های مختلف است.‌ در رابطه با شهدای دانش‌آموزی نیز لشکر فرشتگان و طرح همکلاسی آسمانی در اتحادیه در حال پژوهش در حوزه شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموزی هستند که وعده‌گاه اصلی آن نیز سفر به مشهد مقدس است.

جانعلی‌پور تصریح کرد: شبکه بر این باور است ‌که با تبیین صحیح از اتفاقات و حوادث، گام بزرگی برای پیشگیری از ناامیدی در فضای جامعه بردارد. امروز اتفاقاتی مانند رویداد نوجوان در شبکه طراحی شده که با شناخت سیاسی جهان و نحوه مواجهه با استکبار در کشور می‌تواند بسترساز تبیین و امیدآفرینی در کشور باشد. امروز باید در فضای رسانه دانش‌آموزانی تربیت شوند که بتوانند در میان روایات مختلف روایت‌های اصلی را پیدا کنند که فضای انجمن اسلامی مدارس در پی این اهداف است. 

وی با بیان این که   مسئول انجمن اسلامی مدارس باید به گونه‌ای تربیت شود که بتواند با کنشگری صحیح در مدارس به تبیین مسائل برای دانش‌آموزان هم سن و سال خود بپردازد، افزود:  در واقع این  اتحادیه به دنبال ایجاد فضایی است که دانش‌آموزان توانمند بتوانند به جهاد تبیین در مدارس بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.